utorok 22. októbra 2013

Hlivový perkelt s fazuľou


     Toto jedlo je jednoduché a extrémne zdravé :-))) , takže kľudne doň môžete zakomponovať aj klobásu. 
Nevarila som ho už dávnejšie. Len som odrazu naďabila na tieto fotky, keď som hľadala čosi iné. Ale áno, na MMB.sk recept je, ale akosi sa neušlo času pastnúť ho i sem na blog. Tak teraz ... a musím mu dať zasa šancu. A to som dnes v obchode videla hlivu. Lenže som už mala aj tak nabraté šampiňóny a plány na iné varenie. Tak teda nabudúce. 
Ale vy, ak neviete, ako zužitkovať zdravú hllivu, vrhnite sa na tento recept.

Čo na to:

30 - 40 dg hlivy ustricovej,
3 PL oleja,
mrkva,
zelená paprika,
1 konzerva sterilizovanej fazule,
1/2 konzervy sterilizovanej kukurice (nemusí byť),
4 PL paradajkového pretlaku,
1 cibuľa,
4 - 5 strúčikov cesnaku, soľ,
trocha mletej rasce,
1 čL červenej papriky,
podľa chuti mčk,
1/2 chilli papričky alebo feferonky,
1 čL majoránky,
1/2 PL worcestru,
1/2 PL sójovej omáčky a kto chce, cukor podľa chuti

Ako na to:

 Cibuľu pokrájame a orestujeme na oleji, pridáme mrkvu a hlivu (umytú a očistenú) pokrájanú na pásiky, osolíme, pridáme rascu, papriku a mčk. 



Chvíľu restujeme a ešte pridáme pokrájanú zelenú papriku.


 Potom podlejeme malým množstvom vody (menej ako deci) a prikryté dusíme domäkka. Uprostred dusenia pridáme k hlive sterilizovanú fazuľu bez nálevu, kto chce, aj kukuricu,


 pretlak a nadrobno pokrájanú chilli. Pred dokončením pridáme majoránku a worcester.


Cesnak prelisujeme a zamiešame až do hotového jedla. (Sladí ten, kto má kyslý pretlak).
Celkový čas dusenia je cca 15 minút, takže je to rýchlovka. Podávame s hriankou. Je to dobrota.

     Btw. raz mi na MMB.sk napísal jeden chlapík, že v noci si varil toto jedlo a keďže nemá hrianky v obľube, urobil si k tomu placky zo zemiakov. Považujem to za bezva nápad. On písal, že to bolo labúžo :-)

9.2. 2014 - Včera som vyskúšala kombináciu s plackami. Fakt to nemá chybu. Ba vlastne, musím potvrdiť, že dotyčný pán mal pravdu.


1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

Usually I do not learn post on blogs, however I wish to say that this write-up very forced me to try and do so!
Your writing style has been amazed me. Thank you, quite nice post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...