štvrtok 17. októbra 2013

Hríby do duseného mäsa, kapustnice, omáčky....


   Hríby sú  ingredienciou zaujímavou pre mnohých fajnšmekrov, nepostrádateľnou do mnohých jedál. U nás na Slovensku nesmú chýbať v kapustnici, ale tradične sa u nás varieva aj hríbovica i omáčka z lesných hríbov. Veľmi často sa používajú i na ochutenie mias a mäsových štiav, dávajú sa do plniek i na pizzu. 
Presne takto ich využívam v kuchyni i ja. Samozrejme keď ich mám :-) ... lebo nerada ich kupujem na trhu od dákych neznámych a čudných indivíduí. 
   Raz som neodolala a chcela som kúpiť. Baba mi vynukovala, vraj super čerstvá hliva z lesa.. a nebyť istého pána "Náhodného", ktovie, ako by som dopadla? Ten "anjel strážny" bol  dokonca šéfom nejakého mykologického spolku či klubu... a povedal mi, že dotyčné huby sú Strmuľka inovaťová, mierne jedovatá.
   
   Stále som v poslednej dobe sledovala portál nahuby.sk a konečne sa mi podarilo ukecať, aby sme išli na hríby. Tak sme teda išli a trocha sme aj našli. Niečo som dala usušiť a niečo vždy dávam do mrazničky. Nemusím potom huby namáčať a mám ich tak trocha predpripravené. Nie, surové hríby nezmrazujem, len po tepelnej úprave. Verte, že je to bezva pomôcka i pochúťka.


Čo na to:

miska hríbov
veľká cibuľa
kúsok slaniny
soľ
mleté čierne korenie
rasca

Ako na to:

   Hríby očistíme, opláchneme pod tečúcou vodou, ale tak, aby sa nerozmočili. Necháme ich na sitku chvíľu obschnúť a pokrájame ich na plátky cca 3 - 4 mm hrubé.
Pokrájame slaninku, množstvo podľa hríbov a každého ľubovôle, necháme ju stopiť v panvici a troška ju posmažíme. (Kto chce, môže pridať aj trocha domácej masti, alebo slaninku úplne vynechá a nahradí masťou).
Pridáme cibuľu pokrájanú nadrobno (množstvo tiež podľa vlastného odhadu) a spolu chvíľu restujeme. Po chvíli pridáme hríby, mčk, rascu a soľ. Premiešame, prikryjeme a necháme chvíľu podusiť. Stačí približne 7 - 8 minút, občas ich premiešame, nepodlievame.
Necháme ich vychladnúť a potom si ich naporcujeme do balíčkov.

Na fotenie som si spomenula trocha neskoro, keď už panvica od hríbov bola vylízaná .-),


a väčina hríbov zabalená. Tu akurát posledný balíček, kde som nacapkala podusené hríby do fresh fólie. Je to akurát jedna dávka, ktorú potom celú použijem na varenie.


 Tu sú ešte tri dávky.... ten balíček vpredu som  urobila akosi bez rozmyslu len tak do mikroténového vrecka. Ale i tak sa dá.

No mne lepšie vyhovuje to zabalenie do fresh fólie


 a potom ich ešte dávam do mikroténového sakla i s nápisom a dátumom.


Balíček veľa priestoru v mrazničke nezaberie a hríby sú šikovno :-) k dispozícii. A keď ich dáte hoc i do praženice, budú, ako keď ste sa práve vrátili z hubačky :-D.

   Strašne rada chodím na huby. Ale musia rásť :-) inak ...eeee. Milujem ten moment a ten pohľad, keď sa  hríb vynorí pred očami... zohnem sa k nemu a trocha sa s ním poteším :-)


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...