štvrtok 2. januára 2014

Linecké koláčiky


   Linecké koláčiky som robievala každý rok. Keď sú už hotové, tak to je fajn. Len väčšinou mám s nimi problém pri príprave. Akýkoľvek doterajší recept nebol nič extra. Cesto sa pri vaľkaní láme, a to ma vytáča. Keď chce človek nechať vykrajovať deti, je to úplne nadraka! Tak to veru neodporúčam. 
    Teraz som použila recept od Táničky čistinkovej. Koláčiky sú famózne, najlepšie na svete, ale taktiež sa pri vaľkaní praskalo, lámalo až som penila. Tak som potom vaľkala len po častiach a medzi dvoma fóliami. No poviem vám, že to potom bola balada. Medzi fóliami, tralalaalalaaaa :-)))

Čo na to:

300 g múka hladká
200 g maslo
100 g cukor mletý (práškový)
2 ks žĺtok vaječný
1 ks cukor vanilkový

Ako na to:

Suroviny dáme do misy a rukou ich hnetieme. Keď je to už akotak v kope, tak masu po častiach vkladáme do robota či do mixéra. Ja neviem, či poznáte RONIC, ja mám ten a vkladala som cesto do malej misky.
Zavrtí sa a mašina za pár sekúnd vymiesi jednoliate cesto. Takže patlanie rukou už ďalej netreba. 
Cesto vložíme do fólie alebo do sakla a dáme na 24 hodín (i viac) uležať.

Odležané cesto rozkrojíme na menšie časti a vyvaľkáme medzi dvoma fóliami na hrúbku 3 - 4 mm. Kladieme na plech s PNP a pri 180°C pečieme cca 10 minút. alebo 12! (to chcel môj muž, lebo vraj on nebude jesť surové cesto:-) hehe! tak tie jeho sú tie väčšie kolečká). Žiadny rozdiel v tom nebol, takže nabudúci rok budem piecť 12 minút a on zas bude chcieť o 2 minúty viac :-) Už to vidím, že pečenie lineckého zverím jemu :-P (tak mu treba... )

Upečené koláčiky natierame džemom a zlepujeme. Posypeme práškovým cukrom.


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...