pondelok 25. novembra 2013

Pečená marinovaná krkovička s dusenou červenou kapustou (a knedľou)

  Vepřo, knedlo, zelo alebo bravčo, knedľa, kapusta je obvyklá obľúbená kombinácia jedla v našej zemepisnej šírke a dĺžke, teda plus mínus nejakých pár sto kilákov .-) Na druhej strane je však táto dobrota aj zatracovaná, že by na radu dr. Plzáka? :-) No jasne, aj mne by malo toto jedlo smrdieť, kvôli zdraviu, línii a takým tým blbostiam, kvôli ktorým zvyknú ľudia panikáriť. No nepomôžem si, mne stále vábivo vonia a pripomína mi detstvo. Mama to dosť čast varila.
Ja sa naopak snažím nevariť ho príliš často, aj keď môj muž sa ním rád nadlábne :-) no a ja tiež neodolám. Takže práve pre toto. Radšej ho nemať ani na očiach ako slintaťa trápiť sa :-)
   Minule som na návšteve blogu chalupnikových zazrela takú mňamovú krkovičku a obraz mi ostal pred očami a nemizol a nemizol. Tak čo už? Dávno sme to nemali,  tak predsa si nenechám kaziť spánok vidinami a chuťami :-) Dnes som teda urobila na obed. Inšpiráciu som mala od Minky, len pár zmien som urobila a ... 
no nemám slov. A ani fotky nemám :-) chachachááá...  Ale doplním ich zajtra, pri obede som dnes nestíhala  fotenie, a dnes to už nechcem ani vidieť, nieto fotiť:-) . Asi by som neodolala a tak sa nejdem týrať :-)


Čo na to:


bravčová krkovička bez kosti

marináda:
1 PL medu
1 PL sójovej omáčky
1 PL dijonskej horčice
1 PL balsamico octu
2 čL zmes na steak
1/2 čL mleté čierne korenie
1 čL grilovacie korenie
1 rozdrvená chilli paprička
3 strúčiky cesnaku
5 PL oleja


okrem toho:
3 PL oleja
soľ
kúsok slaninky (nemusí byť)

dusená kapusta:
1/2 hlávky červenej kapusty
1/2 hlávky bielej kapusty
1 - 2 jablká ( podľa veľkosti)
1 veľká cibuľa
rasca celá (asi 1/2 čL)
trocha mletého čierneho korenia
2 PL oleja
4 PL cukru kryštál.
soľ

Ako na to:

Deň vopred si pripravíme marinádu vymiešaním všetkých ingrediencií. Umyté, osušené mäso vložíme do uzatvárateľnej nádobky, ktorej rozmery by mali byť také, aby sa do nej zmestilo mäso a mohlo byť ponorené v marináde. Mäso v nej dobre vyobraciame a dáme marinovať do chladničky.

Na druhý deň mäso vyberieme z marinády, necháme odkvapkať a položíme ho do panvice s rozpáleným olejom. Opečieme ho zo všetkých strán a vložíme do pekáča, v mojom prípade jenské sklo. Mäso osolíme zo všetkých strán, zalejeme marinádou a výpekom z panvice, pridáme aj deci vody. Pekáč zakryjeme a vložíme do rúry vyhriatej na 200°C. Necháme piecť celú hodinu. 

Zatiaľ pripravíme kapustu a knedľu.
Kapustu dáme postrúhať manželovi, aby mu potom lepšie chutil obed, keď pomyslí na svoje zásluhy :-)
My zatiaľ zamiesime cesto na knedľu a dáme kysnúť cesto.

Do väčšieho kastróla dáme cca 2 PL oleja a pridáme 2PL kryštálového cukru. Upálime ho na karamel (nie príliš tmavý), prihodíme pokrájanú cibuľu, porestujeme chvíľu a potom už po častiach pridávame strúhanú kapustu. Opečieme ju, posolíme, pridáme trocha celej rasce a premiešavame. Keď sa kapusta trocha zdusí, máme priestor pre ďalšiu várku kapusty. Takto postupne popridávame kompletnú kapustu, restujeme, miešame. Potom prilejeme trocha vody ( 1 - 1,5 dl), zamiešame, prikryjeme a dusíme. Pred koncom dusenia pridáme do kapusty postrúhané jablká a dodusíme do konca. Keď je kapusta mäkká, odstavíme zo sporáka a dochutíme ju mčk, soľou, octom a cukrom. Nič sa nedá robiť, treba ochutnávať a podľa toho pridať jedno či druhé. Keď je kapusta chuťovo doladená, odložíme ju zakrytú na sporák. 

Pokračujeme s mäsom.
Po hodine pečenia kúsok mäsa vyberieme na ochutnávaciu skúšku. Ja som ho dala ešte späťdo trúby na dákych 15 minút zakryté. Potom som už pokrývku odstránila, mäso som poliala šťavou, ktorej tam bolo celkom dosť a ešte som z nej odobrala asi za naberačku a túto som priliala ku hotovej kapuste. Tá dala kapuste taký skvelý šmrnc, že by som ju jedla len samotnú... :-)
Mäso som piekla ďalej už  bez pokrývky asi 10 minút so zapnutým ventilátorom. Počas týchto 10 minút som mäso párkrát poliala výpekom. Po vybratí z rúry bolo krásne mäkkučké a zvrchu trocha pripečené.


 Šťava bola super, vôbec už nebolo treba nijako upravovať. Práve ona podčiarkla chuť mäska a povedala by som, že aj kapustu skvelo doladila.  Nedalo sa odolať.... :-)

No a kdesi medzitým sa našiel čas na dokončenie knedlí.... ja zvyknem robiť parené, dávam ich na parák do veľkého kastróla zakryté pokrievkou. Paria sa 20 minút.

Mäso i knedle nekrájame hneď ale až po chvíli odstátia.

:-))) Tak tu je odstáte až až :-)  až dodnes (pondelok)   :-) Včera  nebolo času na fotenie, okrem varenia som aj piekla, tak som cvakla dnes, keď som to prihrievala.




 Táto kapustička sa stala mojím favoritom. Robila som ju takto prvýkrát a je oveľa, oveľa lepšia ako tá, ktorú som robievala podľa maminho receptu. Tak zostanem už len pri tomto. 



1 komentár:

Mery13 povedal(a)...

Jaaaaj tak na toto sa necham nahovoriť :-)Ja totiž robim krkovičku inak, takže bude ina chuťovka. Ďakujem za inšpiraciu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...