sobota 16. novembra 2013

Polievka z maslovej tekvice


   Obľúbili sme si polievku z tekvice Hokaidó a dosť často ju  robievam. No nedávno, keď som ju chcela robiť a vyslala som nakupovacieho referenta :-) na nákupy, vrátil sa bez hokaidovej tekvičky, vraj na ňu nikde nenatrafil. A doniesol mi túto maslovú tekvičku, že by sme mohli urobiť polievku aj z nej. Tak som ju urobila, no pár menších rozdielov "se vloudilo" , takže tú "Hokaidó Vajdó" robíme inak..(my ju tak voláme zo srandy -  robievam ju podľa Vajdovho receptu z Markízy, z relácie "Bez servítky" -  asi všetci poznajú, však?). Takže toto nie je ona, toto je tá druhá! .-)


Čo na to:

1 maslová tekvica
1 stredná cibuľa
3 - 4 strúčiky cesnaku
2 bujónkocky (slepčí al. zeleninový bujón), kto má vývar, nech ho použije
1- 2 PL oleja (slnečnicový)
2 čL hlad. múky
2 hrste semien z tekvice (ja som dala slnečnicové, lebo tekvicové som nemala)
1/3 kelímka šľahačkovej smotany
mlieko
1/2 sušenej chilli papričky
štipka muškátového orieška
bazalka
soľ





Ako na to:

Tekvicu očistíme, pokrájame na väčšie kocky a dáme ju variť. Zalejeme ju vodou len toľko, aby bola ako tak ponorená. Keď voda začne vrieť, vhodíme bujónkocky a chilii papričku. Po pár minútach je tekvica mäkká a môžeme ju mixnúť ponorným mixérom. K tekvici prilejeme trocha mlieka a necháme variť. 

Do panvice dáme olej a opečieme na ňom tekvicové semienka. Ja som ich teraz nahradila slnečnicovými, lebo tekvicové sa minuli. Dávame pozor, aby sa nespálili, trvá to len chvíľku. Opečené semená vyberieme a odložíme ich bokom. 

Na tom istom oleji, orestujeme nadrobno pokrájanú cibuľu, pridáme múku a spoločne restujeme. Pripravíme zápražku, ktorú zalejeme studeným mliekom a vlejeme ju ku vriacemu tekvicovému mixu. Pridáme ešte šľahačkovú smotanu a podľa konzistencie, ktorú si želáme, môžeme (ale nemusíme) pridať mlieko alebo trocha vody. Polievku chvíľu povaríme (cca 3 - 5 min.) a odstavíme. 

Podľa úvahy dochutíme soľou a muškátovým orieškom, ktorého dáme naozaj len na špičku noža. Potom pridáme prelisovaný cesnak a bazalku.


Podávame s kockami opečeného chleba a opečenými semienkami. Do polievky v tanieri môžeme šprcnúť trocha tekvicového oleja.




Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...