sobota 30. novembra 2013

Soté "Šoproňský trojboj" s pečenými zemiakmi

 Tak, aby ste neutiekli, musím povedať hneď na začiatku, že to bolo výborné.
Neviem, či recept, ktorý som dostala, bol úplne origoš, ale ja som raz opäť čosi nedodržala.  A tak som sa aj trocha bála, ako to dopadne, aj keď popravde, soté nie je žiadna veda.  Ale bolo to úplne mňamózne a odteraz Janove Sopron soté budem robiť takto.



 Čo nato: pre 4 osoby

250 g bravčového pliecka ( v originále na šoproň soté bolo 500 g a žiadna kuracina)
1 - 2 ks kuracích pŕs (podľa veľkosti a potreby)
100 - 150 g kuracej pečienky
 6 plátkov prerastenej slaninky
1 veľká cibuľa
3 ks cesnaku (strúčiky)
100 g menších šampiňónov
mletá rasca (kmín)
mleté čierne korenie
majoránka
grilovacie korenie
chilli
mletá červená paprika
soľ
olej

príloha: zemiaky na rôzne spôsoby - pečené, varené, opekané, haruľa, pyré, prípadne ryža al. tarhoňa

Ako na to:

V tlakovom kastróle speníme cibuľu na troche oleja, prihodíme naplátkovaný cesnak a bravčo pokrájané na hranolky. Dôkladne a rýchlo orestujeme na vyššom stupni (alebo plameni), aby sa mäso uzavrelo a nezhorela nám cibuľa a cesnak. Potom znížime plameň a pridáme papriku, korenie, soľ, chilli papričku podrvenú na kúsky kľudne aj s jadierkami, dobre premiešame, chvíľu restujeme a podlejeme asi 1,5 dl vodou. Tlakáč uzatvoríme a dusíme 20 - 25 minút. (Určite nie neskôr, lebo pri uvedenom množstve vody by sa mäso mohlo pripáliť).

Kým sa dusí bravčo, pokrájame na hranolky aj kuracie prsia a očistíme pečienky. Pokrájame aj  šampiňóny, tie  na hrubšie plátky.

Do panvice dáme troška oleja, pokrájanú slaninku a necháme ju stopiť. Potom prihodíme kuracie prsia, prudko orestujeme,  pridáme koreniny - mčk, mčp, grilovacie korenie a chvíľu restujeme. Potom dáme pečienku a podlejeme trochou vody - len málo.


Dusíme pod pokrievkou. Asi po 10 minútach pridáme aj šampiňóny, premiešame  a dusíme spoločne ešte asi  10 minút.  Sypneme dnu aj trocha majoránky a drvenej rasce .


Dusenie pod pokrievkou už len do zmäknutia húb.



Medzitým sa udusilo bravčové mäso v tlakáči, tak ho otvoríme a kompletný obsah vlejeme do panvice s kuracinou.


Pridáme trocha vody, len toľko, aby sme mali potrebné množstvo šťavy  a  necháme prísť do varu.



Zatiaľ si pripravíme minizátrepku :  2 - 3 PL studenej vody zmiešame s 1 čL solamylu či gustinu, vlejeme do vriaceho soté a necháme na platni ešte 2 min variť. Pridáme cesnak a odstavíme.


Zemiaky sa piekli v trúbe pri 200°C s 1 PL oleja, boli predvarené, solila som až po upečení.


K jedlu som pripravila miešaný paprikový šalát - 2 druhy paprík, 1/2 cibule, ľadový šalát, rukola, soľ, 2 čL cukor, 1 PL ocot, 1 PL citrón, 2 PL vody, 1 PL olej



Fakt to bola mňamka. Pečienka dala tomuto soté zvláštny šmrnc a na rozdiel od Jankovho šoproňsoté je tento trojboj (bravčo, kuracina, pečienka) o čosi diétnejší a pestrejší :-). 
Ja som chcela pôvodne len vyskúšať recept z malého množstva a z mrazničky som vybrala, akýsi malý oblý zvyšný kúsok, z ktorého sa už nedali krájať pláty. No ale bolo to fakt málo, tak som pridala ešte tú kuracinu a to teda bola príjemná náhoda :-) a vyplatilo sa to.



P.S.
Dnes varil môj muž :-) Ohrial to včerajšie a bacol to do harule.


On haruľu robiť vie, vždy je de luxe :-) ... Len je to všetko v nej prásknuté tak ako seno :-D ... no a tá "ozdoba" z kečupu ma rozosmiala :-D.... To je vraj otáznik :-) akože "ako to bude chutiť?"

S tou plackou to chutilo aspoň tak dobre ako so zemiakmi...
Aha, ešte ...  mali sme  k tomu hlávkový šalát aj tak extra.

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...