piatok 6. decembra 2013

Cibuľová polievka


   Pôvodne som chcela robiť cibuľovú polievku podľa iného receptu, ale akosi som si ho nezapamätala dobre  a  tak sa to  viezlo... vymýšľala som a vznikla takáto polievka. Ale všetkým chutila. Dokonca bola aj otázka, prečo som túto polievku doteraz nevarila? :-))) No tak sa nechajte inšpirovať a možno vymyslíte aj vy zasa inú:))


Čo na to:


1- 2  veľké cibule
1 mrkva
2 PL masla
trocha oliv. oleja
2 čL kryšt. cukru
2 PL hladkej múky
mčk
soľ
bujónkocka (ja som dala 1,5 )
tymián
2 PL šľahačky
malé slané krekry ako vložka do polievky


Ako na to:

Polovicu cibule pokrájame nadrobno, druhú polovicu na polkolieska, mrkvu postrúhame na hrubšom slzičkovom strúhadle. V hrnci rozpustíme maslo a prihodíme cibuľu, chvíľu ju posmažíme a pridáme mrkvu. Restujeme pár minút, pridáme trocha soli, tymián, mčk a pridáme hladkú múku a trocha oleja. Stále miešame, aby sa múka nepripálila... stačí minúta a odložíme nabok. V malej rajnici alebo panvici skaramelizujeme cukor a zalejeme trochou vody (asi 1 - 1,5 dl) a karamel necháme rozpustiť. Potom ho vylejeme na cibuľu, dáme späť na oheň a pridáme horúcu vodu ( 1,5 l), dobre rozmiešame a privedieme do varu. Vhodíme bujónkocky (ja dávam Knorr) a povaríme asi 12 - 15 minút. Minútu pred dokončením pridáme 2 lyžice šľahačkovej smotany (alebo 3 PL smotany na varenie). Pri podávaní vložíme do polievky malé krekry.

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...