streda 4. júna 2014

Rýchly koláč s orieškovou krustou

     Pôvodne som sa chystala upiecť jednoduchý koláčik z Martinkinho blogu s čudným názvom Chicolatali kek, ktorý sa ale mal piecť v tortovej forme a upečený korpus sa poleje šálkou takej tej odloženej zmesi. Inak trocha mi to pripomínalo koláč Šalamún. 
No ja som nemala tortovú formu poruke (požičané a ešte nevrátené), tak som piekla v hlbšom plechu. No a až chvíľu pred tým, než mal ísť koláč von z rúry ma prepadli pochybnosti. Čo ak bude koláč z toho poliatia celý premočený, veď korpus na plechu je nižší ako z tortovej formy? 
A napadlo mi zmiešať tú vajcovo-kakaovú tekutinu s orieškami. Bleskovo som zmixla len tak nahrubo za šálku lieskových a mandlí a celé som to zmiešala, natrela na skoro hotový koláč a čakala som, čo z toho vzíde? :-)
Takže nemala som Chicolatali kek, ale dáky krustičkový koláč. Tá krustička ale nemá chybu a nachádza sa aj uprostred, lebo na ňu som natrela džem a nutelu.
Pre ľudí, ktorí holdujú krémovým koláčom to iste nebude lákadlo, i keď samozrejme by sa dal naplniť vhodným krémom. Nám však takéto dobre vyhovujú, ťažké krémy nemáme v obľube.
  

Čo na to:

4 vajíčka
2 šálky kryštál.cukru
1 šálka mlieka
1 šálka oleja
2 vanilcukry
3 PL kakaa
1 PDP
2 šálky polohr. múky
1 šálka lieskovcov (alebo zmes rôznych orieškov)

na naplnenie:
džem podľa obľuby
nutela (alebo obľúbený krém podľa úvahy)

Ako na to:

Do misy šľahača vyklepneme celé vajíčka, pridávame postupne cukor i vanilcukry  a šľaháme. Potom pridáme olej, kakao,  prešľaháme, pridáme mlieko a skončíme.
Z tejto zmesi odoberieme 1 šálku zmesi a dáme si ju bokom.
Do zvyšnej zmesi vmiešame múku, zašľaháme aj spolu s PDP a vylejeme na plech vyložený PNP. Dáme ho piecť pri 180-190°C a skúšame špajdľou. Čas som si nestopla, ale trvalo to dosť krátko... maximálne 15 minút (aj to je možno veľa). 
Odloženú zmes zo šálky prelejeme do misky a primiešame do nej zomleté oriešky. Nemusíme ich mlieť celkom na jemno. Ak nemáme oriešky, môžu byť mandle alebo orechy. Ja som dala mandle s lieskovcami fifthy:fifthy... :-)
Túto zmes vylejeme na koláč chvíľu pred jeho dopečením...cca 3 - 4 minúty. Saamozrejme ju rovnomerne rozotrieme po celom povrchu.Vložíme späť do rúry a po dákych 2 minútach rúru vypneme a už len necháme vrch koláča zasušiť. 
Na povrchu koláča sa vytvorila chutná chrumkavá krustička. 

Vychladnutý koláč prekrojíme na dve polovice. Jednu z nich ponatierame malinovým džemom, a potom vrstvou nutely. Samozrejme že môžeme použiť miesto nej obľúbený krém, ale ja som len improvizovala, takže nutela mi prišla vhod. Vrstva džemu i nutely, eventu. krému,  môže byť hrubšia, lebo upečený korpus je pomerne vysoký. Ale verte, že aj takto to úplne stačilo :-)

No a druhú polovicu korpusu pricapíme navrch... oriešková vrstva je teda aj hore aj uprostred koláča.
Nemusíme si robiť starosti so žiadnou polevou, lebo orechová krusta ju plne nahradila. 
Pri podávaní sa hodí kôpka šľahačky, alebo koláčik len podlejeme nevyšľahanou smotanou.Tak nám servírovali v Škótsku ten preslávený chlebový puding.

     Musím povedať, že cestíčko má výbornú chuť i konzistenciu. Takže Rikinka,  vďaka za receptík i za odporúčanie naň. Z tohto rýchleho cestíčka sa budú dať urobiť a obmieňať rône koláče a torta tak isto.
No a ten môj nápad s krustičkou sa tiež bude dať zužitkovať aj pri iných koláčoch.


3 komentáre:

Martina povedal(a)...

Vyzerá veeľmi lákavo. Teraz pre zmenu skúsim ja ten tvoj :-D.

Sabuliatko povedal(a)...

dnes prídu kamošky, už sa pečie, mňáááám

nigina povedal(a)...

Ahoj Sabka, tak dúfam, že sa vydaril a chutilo im :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...