sobota 12. júla 2014

Mexické soté v tekvicovej placke

      Možno by som sem túto fotku ani nemala dávať, lebo je dosť hrozná... Všetko, čo súvisí s fotením neovládam.....osvetlenie...no aj samotné to fotenie..chýba mi talent. Hlavne ma ale jedovali tie mužove placky. Dnes sme varili spolu. On robil placky, ja som robila to mexické soté a potom sme to dali dokopy :-)
Len tie placky robili šarapatu od samého začiatku. Trhali sa mu a jedovali ho... no a potom už aj mňa, keď som ich naplnila a preložila, nechcelo to držať a ... no na porazenie. Aj mi napadlo, že ich pripevním špáradlom, ale potom sa zdalo, že placka v mojom tanieri sa umúdrila...a potvora, kým som cvakla, zase sa roztiahla a rozglábila ako vráta. Už som nemala čas sa s tým ďalej zapodievať, lebo v uhorkovej  sezóne treba zavárať a na mňa teda čakala fuška. 
     Fotka je zlá, ale jedlo bolo veľmi dobré, takže škoda by bola zabudnúť naň.



Čo na to:

750 g krkovička (alebo pliecko, stehno ap., dá sa použiť aj kuracie mäso, ale to stačí potom len vo woku)

1 väčšia cibuľa
2 strúčiky cesnaku
50 g údenej prerastenej slaniny
1/2 chilli papričky
mleté čierne korenie (mčk)
mletá červená paprika (mčp)
mexické korenie
trocha drvenej rasce
1 - 2 malé jalapeňo papričky
2 - 3 paradajky
sterilizovaná kukurica (pár lyžíc alebo podľa úvahy)
3/4 konzervy sterilizované šampiňóny ( lepšie sú ale čerstvé)
(môže byť aj trocha  fazule)
soľ
2 KL kukuričného škrobu
voda podľa potreby
olej

na tekvicové placky:
zemiaky (postrúhať alebo rozmixovať)
tekvica (trocha menej ako 1/2  objemu zemiakov, postrúhať nahrubo)
mleté čierne korenie
cesnak podľa úvahy
bylinky (čerstvé oregano, majoránka ap.)
soľ
vajíčko
múka podľa potreby (čo najmenej)
olej (al. masť)

okrem toho:
strúhaný syr
kečup

Ako na to:

Mäso očistíme, pokrájame a v mise ho posypeme koreninami - mčk, mčp, mexické korenie a pokvapkáme olejom, rukou celú zmes prehnetieme a zakryjeme fóliou. Odložíme na hodinu do chladničky.
Na oleji v tlakáči speníme pokrájanú cibuľu, pokrájanú prerastenú slaninku a pridáme odstáte mäso. Nemali sme doma slaninu, tak som ju nahradila údenou šunkou, ale slanina je fakt lepšia. Mäso orestujeme zo všetkých strán, aby sa dobre zatiahlo, osolíme podľa svojich zvyklostí. (Ja dávam vždy najprv 1 malú lyžičku soli a neskôr, ak treba dosáľam). Pridáme podľa úvahy ešte koreniny a rascu a tiež posekanú či rozdrvenú chilli papričku v únosnom množstve. Ale podotýkam, že chilli papričky sú veľmi zdravé :-) tak sa ich netreba báť.
Podlejeme vriacou vodou z kanvice a uzavrieme tlakáč. Necháme dusiť cca 15 min od natlakovania.
Ak použijeme kuracie mäso, postačí robiť jedlo vo woku a tiež stačí tých 15 minút.

Po 15 minútach tlakáč otvoríme, pridáme posekané šampiňóny a prípadne aj ostatné ingrediencie, ako paradajky, kukurica, fazuľa, jalapeňo... V zime to tak robievam, ale teraz v lete, keď sú svieže sladučké paradajky, škoda ich ničiť varením. 
Takže necháme podusiť šampiňóny spolu s mäsom, po 10 min prilejeme zátrepku pripravenú z 1/2 dl vody a kukuričného škrobu. Povaríme ešte 5 - 6 minút, odstavíme a prelisujeme dnu cesnak. 

Sterilizovanú kukuricu, kto chce aj fazuľu (má byť) dáme do misky. Paradajky rozkrojíme, vnútro z nich vyberieme, dužinu pokrájame na kocky a tiež vsypeme do misy. Podobne aj cibuľu pokrájanú na plátky i  chalapeňo papriku. Paradajkové vnútro roztlačíme lyžicou a pridáme cukor, ocot a soľ, dobre rozmiešame, prípadne rozriedime troškou vody. Nálev vlejeme do misky na zmes zelenín. Ja som tentokrát pridala aj potrhaný hlávkový šalát. Všetko dobre premiešame a necháme odstáť aspoň 15 minút.

Placku na tanieri potrieme kečupom, naplníme šťavnatým soté, pridáme aspoň dve lyžice zeleninovej zmesi bez nálevu, placku priklopíme a asi bude rozumné na jednom či dvoch miestach prepichnúť naplnenú placku, aby sa neotvárala. Na vrch nastrúhame syr.

Zvyšnú zeleninu v náleve podávame ako prílohu v šalátovej miske.

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...