streda 2. júla 2014

Chlieb Favoritov brat :-)

     Naposledy upečený chlieb Favorit sa tak páčil môjmu mužovi, že odrazu mal silácke rozhodné vyhlásenia: "Tak pri tomto recepte už zostaň a už žiadne hľadanie, nové recepty a pokusy! Už nebudeme ďalej pokusní králici"!
No, veď čo, treba sa pusmiať :-)  Reči sa vedú, a karavána ide ďalej...
     Včera som zamiesila Favorita, ale pár zmien som urobila... jasne, že zámerne :-) . Trochu som pomenila pomer múk, pridala viac otrúb a použila som biely jogurt, hoci som pôvodne mienila na zarábanie použiť cmar. No nemala som ho a acidko som mala len s malinovou príchuťou. To by do chlebíka moc nepasovalo .-) Škoda, že už nemôžem porovnať tých chlebových súrodencov.... neviem posúdiť, ktorý bol lepší. Zdalo sa mi, že tento nový, teda brácho, vonia po orieškoch a je jemnejší.


Čo na to:

230 g vody
  60 g bieleho jogurtu
120 g špaldovej celozrnnej múky
  35 g otrúb
300 g pšeničnej múky chlebovej T650
  2  PL (kopcové) zemiakových vločiek
  1  PL  trstinového cukru
  1  KL sladenky
  2  KL soli
  2  PL  roztopenej masti (kačacia, husacia ap.) alebo oleja
  1  ks   celaskonu (250 mg)
  15 g    čerstvého droždia
  1  KL  mletej rasce
  1  PL  (kopcovitá) ražného kvásku

Ako na to:

 Postup je úplne rovnaký ako pri Favoritovi :-) Rozdiel bol iba v tom, že som na cesto v DP zabudla :-) Až odrazu vo filme niekto niečo povedal o chlebe, som si spomenula na moje chúďa cesto. Vystrelila som ako šíp a bežala som do kuchyne. Pred očami sa mihala vízia vytečeného cesta, zarýpanej pekárne alebo úplnej placky ...? No a jasne, cesto bolo total až po vrch, prilepené k poklopu. Ale otvorila som dvierka opatrne a cesto sa krásne odlepilo, nič nezostalo zababrané a bolo to fajn. 

Takže cesto dáme na pomúčenú dosku... radšej menej múky a viac otrúb. Cesto preložíme z rohov, sformujeme do bochníka a vložíme ho do silikónovej chlebíkovej formy. Bochník narežeme ostrým nožom


 a vložíme ho do sakla, v ktorom ho necháme kysnúť cca 25 minút a uložíme na teplé miesto (môžeme aj do rúry, ktorú nastavíme na minim. teplotu).


Potom formu s bochníkom vyberieme, ponecháme stále zabalené a teplotu rúry nastavíme na 230 -220°C
Zohrejeme vodu v kanvici, vlejeme do malého pekáčika, ktorý položíme na spodok rúry a počkáme chvíľu, aby sa utvorilo dosť pary. Opatrne odstránime sakel, v ktorom máme zabalenú formu, aby sme neporušili nakysnutý bochník, ak by náhodou fólia sakla bola na nejakom mieste prilepená.

 

Vložíme do rúry a špricom ešte postriekame rúru, aby sme nahradili uniknutú paru a dvierka potom už rýchlo zatvoríme. Po 3 minútach špricovanie zopakujeme.

Upečený chlieb necháme na mriežke schladnúť a buď ho potrieme alebo postriekame zo všetkých strán vodou. 


Má skvelú chrumkavú kôrku, striedku pritom mäkkučkú hodvábnu, voňavú a plnú malých očičiek :-)




 

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...