nedeľa 7. decembra 2008

Špagety - Cantatore spaghetti




Čo na to:

1 balenie špegiet,
1 cibuľa,
 kúsok slaninky,
1 veľká mrkva,
1/2 baklažánu (nemusí byť, niekedy nedávam... hlavne keď nemám :-)
kúsok zeleru (môže sa vynechať),
250 -300 g chudého údeného mäsa (uvarené alebo opekané),
1 konzerva lúpaných paradajok (nemusí byť, ale je to lepšie),
1 väčší paradajkový pretlak,
oregano,
bazalka,
soľ,
1,5 čL kryštáľ.cukru,
mleté čierne korenie,
3 PL oliv. oleja,
7-8 strúčikov cesnaku,
20 dg eidamu,
5 -10 dg parmezánu alebo podobného

Ako na to:

Radšej začnime omáčkou, aby sme neprevarili špagety.
Pokrájame cibuľu nadrobno a nadrobno postrúhame kúsok zeleru (asi 1/4 menšej buľvy) a mrkvu. Baklažán pokrájame na kocky. Cibuľu orestujeme na oleji a pridáme zeleninu, ktorú osolíme, okoreníme a podusíme

s lúpanými paradajkami a pretlakom. Ak je zmes hustá, pridáme vodu a pod pokrievkou dusíme. Na konci dusenia, keď je zelenina mäkká (asi po 15 -20 min) zmes ochutnáme a keď je veľmi kyslá, trocha ocukrujeme podľa vlastnej chuti. Pridáme prelisovaný cesnak a posekanú čerstvú bazalku, dosolíme podľa chuti.
Niekde v polovici prípravy tejto omáčky dáme variť špagety. Vložíme ich do vriacej osolenej vody a varíme (nerozvaríme!!! majú byť "al dente").

Kým sa špagety varia, na panvicu dáme restovať na malé kocky nakrájané uvarené údené mäso a pridáme ho k omáčke.


Postrúhame obidva druhy syra a pripravíme si červené víno na zapíjanie :) , lebo bez neho by to nebolo úplné.
Uvarené špagety precedíme, dáme ich do misy a pridáme k nim "odoka" olivový olej, premiešame a môžeme servírovať.


Na tanier dáme porciu špagiet, do ich stredu porciu omáčky a syr necháme na extra miske, aby si každý nabral podľa vlastného gusta.
No ja to mám najradšej, keď špagety s omáčkou pomiešame už v mise. No a môžeme podávať. Ja mám rada tieto špagety dobre posypané syrom (eidamom) a parmezánu si dávam len trocha navrch. Môj muž zasa naopak :-) parmezán... a ten eidam kľudne vynechá. Ale kečup chýbať nesmie.




                            
    Cantatore spaghetti - v preklade niečo ako spevavé alebo spievajúce, alebo je to myslené tak, že sa po nich spieva?
Musím povedať, že to nie je pravda. Po týchto špagetách som nemala chuť spievať, mala som ale velikánsku chuť na červené víno :-) (a to je čo povedať, keďže ja  víno nejak nemusím) a kdeže by som spievala s takým plným žalúdkom?


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...