piatok 12. apríla 2013

Chlebové bagety



     Manžel sa vrátil z nákupu a nikde žiadne pečivo. Nenormálne čosi... teda kedysi :-) ... Teraz nič nevedel vybrať, lebo sa mu nepozdávalo ani to, ani ono, ani tamto... vizuálne nič lákavé.  No veď... komu by sa pozdávali v supermarkete tie upečené zmrazené veci ? A  dostala som formu na bagety :-)  Tak čo s ňou teda? Veď je na pečenie :-) A navyše som mala od včera zarobené predcesto na pečenie chleba :-)



Čo na to:

predkvasené cesto:
1 šálka bielej múky,
5 g droždia,
200 ml vlažnej vody,

cesto:
2 šálky múky T650,
125 ml cmaru,
2 PL oliv. oleja,
125 ml vlažnej vody,
2 čL soli,
1 čL kryšt. cukru,
5 g droždia,
3 PL ražného kvásku

ďalej: sušená cibuľa,
         drvené chilli
         trocha oleja na pomastenie formy

Ako na to:


Večer pripravíme predkvasenú časť cesta - suroviny zmiešame v mise, prikryjeme a necháme na linke do ďalšieho dňa - 12 hodín.

Na druhý deň zmiešame suroviny na cesto a pridáme aj predkvasené cesto. Dobre premiešame a premiestnime ho do DP (resp. do nádoby pekárne) a navolíme program CESTO. Necháme ho znova miesiť, v prípade, že treba, korigujeme hmotu prisypaním múky alebo podľa potreby (vieme, že to súvisí s múkou, ktorú máme). Ja som trocha múky pridala. Vypracované cesto bolo hladké, pružné. Necháme ho v DP pekne kysnúť.

Vykysnuté cesto vyklopíme na pomúčenú dosku, pomúčime zvrchu a párkrát ho preložíme a sformujeme do oválneho bochníka. Rozkrojíme ho pozdĺžne na 4 časti, z ktorých formujeme bagety. Hánkami alebo bokom dlane cesto roztlačíme do dĺžky i do šírky. Roztlačené preložíme na seba a sformujeme bagetu, ktorú vložíme do pomastenej bagetovej formy.

Formu s bagetami prikryjeme utierkou a necháme ešte aspoň hodinu kysnúť. (Ja som ju dala do rúry podľa čistinkinej rady, ale zapla som ju na minimálnu teplotu - 40°C ) 

Bagety na povrchu trocha narežeme, mierne potrieme rozšľahaným vajíčkom a dáme do rúry vyhriatej na 200 °C. Hneď potom posprejujeme vnútrajšok rúry vodou a pečieme 5 minút.

Opäť postriekame vnútrajšok rúry rozprašovačom a postriekame i bagety. Pečieme ďalej ešte 20 minút.
Pred koncom pečenia ešte raz bagety posprejujeme. Keď sú pekné zlatisté, vyberieme ich a dáme chladnúť na mriežku.



Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...