sobota 24. augusta 2013

Slané slimáčiky s ovsom


   Trocha zdravšia variácia na Bostonské slimáčiky, pretože pečivo obsahuje menej cukru a celozrnné múky.


Čo na to:

460 g hladkej múky T650 (chlebová)
  50 g ražnej múky celozrnnej
  50 g ovsených vločiek
  60 g masla (hera)
    2 žĺtky
  20 g čerstvého droždia
2,5 dl mllieka
2 čL kryštálového cukru
2 čL soli
1 ks celaskon
(trocha vody pri miesení)
na potretie: olej, vajíčko+ 1 PL mlieka
na posypanie: soľ, ľubovolné semienka

Ako na to:

Najprv rozmixujeme ovsené vločky a preosejeme obe odvážené múky. Do nádoby DP nalejeme mlieko, žĺtky a rozpustené maslo.  Nasypeme múky i rozmixnuté ovsené vločky (čiže celozrnná ovsená múka) , do jedného  rohu nádobky dáme soľ, do druhého rozdrvený celaskon. Do stredu namrvíme droždie a zasypeme cukrom.
Spustíme program Cesto a necháme pekáreň miesiť. 
V priebehu začiatočného miesenia cesto kontrolujeme, ja som musela pridávať tekutinu, lebo cesto bolo dosť tvrdé.  U mňa to bolo necelé deci vody - dávala som po lyžiciach. Množstvo pridanej tekutiny závisí od kvality múky, veľkosti vajec... ale to každý vie. Takže to spomínam len tak formálne.


Vymiesené cesto vyklopíme na pomúčenú dosku a necháme ho chvíľku postáť (5 min).


Posypeme ho trochou múky a rozvaľkáme ho do tvaru obdĺžnika.


Rozvaľkané cesto rozkrájame na pásiky (radielkom alebo krájačom na pizzu) rovnakej šírky.


Jednotlivé pásiky od seba trocha pooddeľujeme stierkou na cesto, aby sa pásiky pri čakaní nezlepili.
Pásiky stáčame do tvaru slimákov a koniec pásika zasunieme dospodu.


Ak chceme, môžeme slimáčiky trocha prizdobiť a súčasne prichutiť plátkami slaninky alebo klobásky. 
Ja som urobila pár kúskov takých slaninkových a časť len takých posypaných semienkami. 


Stočené  pečivo kladieme na plech s PNP, trocha pomastíme olejom a dáme kysnúť prikryté fóliou. 
Nakysnuté potrieme vajíčkom rozmiešaným s mliekom, posypeme (ak chceme) soľou a semienkami (sezam, slnečnica, kmín, mak a pod.).


Vložíme do rozohriatej trúby 190°C a pečieme dozlatista (u mňa asi 25 minút), hneď na začiatku vložíme i pekáč naplnený horúcou vodou a prípadne vnútrajšok rúry aj posprejujeme (aspoň na začiatku a ešte cca po 2 minútach).

Upečené buď potrieme mliekom alebo aspoň postriekame vodou a dáme ich vychladnúť na mriežku. 
                   

Je to luxusné domáce pečivko s príjemnou chlebíkovou vôňou, zvrchu chrumkavé a vo vnútri mäkké a jemné. (Naša bezzubá babka ho veľmi vychvaľovala :-)))


Bála som sa dať viac ovsa, preto som dala na začiatok takto málo. Nabudúce dám zasa o trocha viac, uvidíme, ako to bude kysnúť (ovos ani raž nemajú dosť lepku potrebného na kysnutie pečiva).

Robila som ich včera ku kapustnici


 Je to také vďačné pečenie, určite sa zavďačíte svojim stravníkom aj vy :-)





6 komentárov:

Mery13 povedal(a)...

Wooou, ten recept ma veľmi zaujal, to musím vyskúšať a veľmi sa mi tu u teba páči. Rada sa tu udem vraciať, zatiaľ si idem prezrieť tvoj blog hlbšie :-) Ďakujeeem za návštevu u mňa. A mimochodom môj najnovší príspevok je aj o pečenej paprike, ktorú môžem len doporučiť, je suuper mňam. Krásne dni prajem.

sofía povedal(a)...

Unos bollos rellenos muy ricos. Un saludo

Akeber povedal(a)...

mňam, krásne , chrumkavé

nigina povedal(a)...

Mery13 :-) tak to som veľmi rada a nech sa páči, si vítaná :-) Výborne sa mi vydarili tie paradajky podľa teba, takže skúsim aj tvoju papriku veru :-) a ďakujem :-)

nigina povedal(a)...

Sofia, gracias :-)el gusto es mío. Ven de nuovo :-) Saludo :-)

nigina povedal(a)...

Akeber, ďakujem :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...