streda 21. augusta 2013

Poľovnícke ragú a dukátiky zo zemiakového cesta

   No neviem, neviem, či mi tu niekto nevyhubuje za moje poľovnícke ragú, keďže nie je z diviny? Ja divinu nemám rada a nerada ju varí. Viem, je to asi konzervativizmus, ale nepomôžem si. Nedokážem to prehltnúť.
Takže toto je poľovnícke ragú po mojom - z bravčového mäsa a bez borievok .
  Zemiakové dukátiky ako prílohu som si vymyslela, keď z chladničky na mňa pozerali včerajšie neminuté varené zemiaky. Tie neboli uvarené v šupke, ale to vôbec nevadí.





Čo na to:

600 g bravčového pliecka
kúsok slaniny
1 cibuľa
1 strúčik cesnaku
1/2 čL rasce
1/2 čL mletého čierneho korenia
3 guľky nového korenia
trocha chilli (na špic noža)
trocha zázvoru (na špic noža)
1 PL hustého paradajkového pretlaku
1 bobkový list
1 menšia mrkva
huby (priměřene)
3 PL oleja (al. 2 PL masti)
1 PL slivkového lekváru (kto má šípkový, ten je lepší)
trocha vína
2 čL solamylu + trocha studenej vody

Ako na to:

Na rozohriaty olej dáme opekať slaninku pokrájanú na jemné pásiky,


po chvíli pridáme olej a  prihodíme cibuľu pokrájanú nadrobno.


Na orestovanú cibuľu dáme restovať pokrájané mäso


a dôkladne ho poopekáme zo všetkých strán. Pridáme koreniny, soľ a dobre premiešame. Potom pridáme pretlak, mrkvú postrúhanú na jemných slzičkách strúhadla a najprv 1/2 lyžice lekváru, pridáme víno a prikryté chvíľu dusíme. Víno necháme vydusiť, pridáme huby,


zamiešame. Ochutnáme šťavu a ak treba,


dáme i zvyšok lekváru, podlejeme vodou a necháme udusiť domäkka. Podľa množstva šťavy sa rozhodneme, či ešte pridáme alebo nepridáme trocha vody a taktiež posúdime, či treba šťavu zahustiť solamylom. Závisí to aj od množstva použitej cibule, ktorá po rozdusení šťavu zahusťuje. No ak sme pridali vodu, zrejme bude treba trocha zahustiť. Pripravíme si  zátrepku - do asi 1 dl studenej vody dáme 1 - 2 čL solamylu a rozmiešame ho lyžičkou, vlejeme do vriaceho jedla a prevaríme cca 5 minút na minimálnom stupni.

Dukátiky

400 g uvarených pretlačených zemiakov
1 vajce
6 PL mlieka
štipka soli
9 kopcovitých PL polohrubej múky (+ trocha múky potrebnej pri spracovávaní dukátikov)
1 PL rastl. masla
čerstvá bazalka (alebo petržlen. vňať)
olej na vyprážanie
6 strúčikov cesnaku, soľ

Na dosku dáme múku, pridáme pretlačené zemiaky, doprostred vyklepneme vajíčko, pridáme najprv 2 - 3 PL mlieka, posekanú bazalku a maslo. Rukami hnetieme a postupne podľa potreby pridávame po lyžici mlieko. Môže sa pridať aj soľ, ale od soli cesto redne a lepí sa. (Ja som teraz nedala do cesta žiadnu soľ, nahradila som ju neskôr).


Z vyhneteného cesta odkrajujeme kúsky, ktoré sformujeme do guľôčiek veľkosti slivky.


Guľôčky sploštíme o dosku a vidličkou môžeme na nich robiť ozdobné ryhy. Môžete si k tomu zobrať na pomoc aj malých pomocníkov, deti sa budú tešiť :-).




Pripravené dukátiky postupne vyprážame v panvici na oleji (oleja nedávame príliš veľa), ide to celkom rýchlo. Najlepšie sú horúce.




Hotové dukátiky potrieme podobne ako langoše - roztlačeným cesnakom zmiešaným s lyžicou  roztopenej masti a vody a osolíme ich. (Ja som potrela iba cesnakom rozotretým so soľou).
Hodia sa ako príloha k omáčkoidným jedlám a zeleninovým prívarkom. Môj muž ich chrúmal aj samotné.




2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

mnaaaaam....hlavne ten lekvar ...to musi byt bomba...robievam zo sipkovym omacku k divine....
vybusna

nigina povedal(a)...

Minka, tak o tú šípkovú by som mala záujem... máš to u seba? Idem mrknúť :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...