piatok 23. augusta 2013

Pečená paprika plnená po chatársky


 
 Keď sa niekedy stane, že na chate toho veľa nie je, dá sa urobiť aj takáto jednoduchá bašta... rýchle, lacné, nenáročné :-)

Čo na to:

5 ks paprík
2 špekáčiky
1/2 menšej cibule
1 rajčina
2 strúčiky cesnaku
100 g nivy
2 - 3 trojuholníkové syry
3 PL oleja
údený syr (postrúhaný najemno)
mleté čierne korenie (mčk)
pažítka alebo petržlenová vňať
kolieska tvrdšej salámy

Ako na to:

Papriky umyjeme, osušíme a vyrežeme z nich jadrovník. 
Cibuľu a špekáčiky pokrájame na kocočky, dáme do misky a pridáme trojuholníkové syry. Do tejto zmesi nastrúhame nivu na hrubších slzičkách, pridáme mčk, vňať a kto chce, aj troška chilli, pridáme prelisovaný cesnak. Soliť netreba. Všetko dobre premiešame a naplníme do paprík.


 Aby zmes nevypadávala z otvoru, zapcháme ho kolieskom salámy (napr. Nitran al. Malokarpatská). 


Papriky vložíme do olejom vymastenej nádoby, zvruchu ich pokvapkáme olejom a dáme ich piecť. Keď zvrchu chytajú tmavú farbu, prípadne až černejú :-), vyberieme ich a  prikryjeme pokrievkou. Necháme ich stáť takto 10 minút, aby sa zaparili. Opálenú šupu z paprík takto ľahko stiahneme. Ak vám to nepôjde celkom dobre, nechajte to tak. Nebude to vadiť. Mňa to strááášne pálilo, tak som to čiastočne vzdala. A v tanieri pri jedení sme to stiahli príborom už hravo. Posypeme postrúhaným syrom a dáme ešte piecť, aby sa syr roztavil a trocha zapiekol.

Je tu ešte možnosť naplniť papriky rozkrojené podĺžne na polovice a naplnené takto. Bude to rýchlejšie hotové a lepšie zapečené. 
Hodia sa k tomu zemiaky - varené, pečené, pyré ap., ale aj čerstvý chlieb alebo pečivko.
A aby som nezabudla :-) bola to dobrota.

2 komentáre:

Mery13 povedal(a)...

Suuuuper, som rada že si sa mi zviditeľnila, už sa tešľíím na tvoje ďalšie suuuper receptíky :-)

nigina povedal(a)...

Našla som ťa náhodou :-) a som rada. Ale to som ti vysvetlila tam u teba. Rada tiež zasa prídem popozerať, máš veľmi pekný blog :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...