štvrtok 1. mája 2014

Parmský zapekaný baklažán (Melanzane alla parmigiana)

     Neviem ako Vy, ale ja milujem taliansku kuchyňu. Vlastne ju považujem za NAJ, NAJ najlepšiu ... teda aspoň pre mňa, moju rodinu... I keď teda uznávam, neochutnala som všetky svetoznáme kuchyne, nie som dáky gastronomický expert a keď si spomeniem na Justina Topoľkého, ani by som nechcela byť :-) .
Taliansko mám strašne rada, páči sa mi krajina - príroda, pamiatky, ľudia sú tam strašne príjemní, fajn,  samozrejme okrem Berlusconiho a "zopár" exotov, ktorí sú aj inde. Páči sa mi ich hudba, gastronómia, ich podnebie, ich umelci a temperament a páči sa mi Emanuele Ridi :-)

     Emanuel je skvelý a vie fantasticky variť. Čokoľvek by uvaril, bolo by fantastické. A varil aj tieto baklažány a to je moja najobľúbenejšia zelenina. No a v tomto podaní to je jedna báseň :-) 

     Dnes som túto mňamku robila druhýkrát a dovolila som si jednu malinkatú zmenu, dúfam, že Emanuel by mi ju prepáčil .-)  ...pridala som aj cukinu. A je to báječné. 
Ak nie ste antibaklažánovci, vyskúšajte ... hodí sa k tomu cestovina, aj zemiaky alebo stačí len bageta...

        

Čo na to:

2 baklažány
1 cukina
1 cibuľa
3 - 4 strúčiky cesnaku
1 konzerva lúpaných paradajok
1 hustý paradajkový pretlak (stačí menší)

bazalka sušená
bazalka čerstvá (ak máte veľa čerstvej, tak dajte len čerstvú)
1 PL kryštálového cukru
soľ
mleté čierne korenie
2 ks mozzarelly
70 g parmezánu
múka na obaľovanie
olej olivový extra virgin
olej arašidový na smaženie

Ako na to:

Umyté baklažány pokrájame na kolieska hrúbky cca 1 cm. Ja som mala dva baklažány, ale boli malé, tak som improvizovala aj s cukinou. Polovicu cukiny som pokrájala a použila ako baklažány ( a druhú jej polovicu som použila do omáčky.... ) Baklažány (a ja aj cukinu) nasolíme a necháme postáť, tzv. "vypotiť" .
Ja som ich jednoducho práskla do misy a tam som ich nechala. 

V hlbšej panvici na oleji restujeme cibuľu s cesnakom, pridáme na klátiky nakrájanú cukinu, osolíme a prikryjeme.
Chvíľku dusíme len tak a potom pridáme konzervu krájaných paradajok, pretlak, mleté čierne korenie, trocha sušenej alebo čerstvej bazalky a deci vody. Dusíme spolu na zníženom stupni. Počas dusenia omáčku ešte dosladíme, prípadne dosolíme podľa chuti. Cukina zmäkne veľmi rýchlo, takže omáčka bude hotová raz-dva. Omáčka má byť stredne hustá, nie vodová.

Na baklažány v mise pustíme vodu, zlejeme ju a ešte raz zopakujeme. Potom cez sitko necháme odkvapkať a kolieska zbežne osušíme papierovými utierkami. Rozložíme ich na dosku, už len jemne posolíme a okoreníme mčk. Potom ich obaľujeme v hladkej múke. Kto chce, môže si aj múku dochutiť koreniami.

No a v panvici na arašidovom oleji osmažíme baklažánové kolieska.

Ja nemám arašidový, tak som aj na toto použila len olivový. Osmažené odkladáme na papierovú utierku.

Postrúhame parmezán a mozzarellu pokrájame na kolieska alebo postrúhame ( v prípade, že ide o váženú mozzarellu, ktorá nie je v náleve a dá sa strúhať celkom dobre).

Do zapekacej misy začneme skladať jednotlivé vrstvy - na dno rozložíme pár lyžíc omáčky, na ňu uložíme kolieska baklažánov,

 plátky mozzarelly a sypneme trocha parmezánu a bazalky. 

Znova položíme pár lyžíc omáčky a rozotrieme

Opäť príde vrstva baklažánov, mozzarella, parmezán.

Takto vytvoríme 3 - 4 vrstvy, (pomedzi baklažány som vpašovala aj opečené cukinové kolieska) posledná vrstva bude omáčka, ktorú posypeme zvyšným parmezánom.
Dáme na 20 minút zapekať do rúry pri 180 - 200 °C.

Hotová jednoduchá ale pritom geniálna mňamka.

Podávame s uvarenými cestovinami


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...