pondelok 26. mája 2014

Grilovaný losos v pórovosmotanovej omáčke


        Po dlhšom čase sme mali zasa rybu. Teda myslím takú normálnu morskú. Nedávno som robila kapra, ale toho robievam vždy rovnako. Taká tá stará klasika v našich končinách - vyprážaný kapor so šalátom :-).
Asi by som ho ani inak nevedela urobiť a asi by nám ani inak nechutil.
No ale lososa mám najradšej, aj ho najradšej robím.
Ospravedlňujem sa za fotky, lebo jedlo som servírovala i fotila narýchlo, aby nám papena nevychladla :-) 


 Čo na to: 

4 ks á 180 - 200 g losos
1 citrón
soľ
korenie steak ( ja som dala korenie na paradajky :-)
maslo


omáčka:
kúsok oravskej slaninky (asi 4 cm )
troška oleja 
2 strúčiky cesnaku
1/2 póru
šľahačková smotana
soľ
citrónová šťava
petržlenová vňať

príloha:
zemiaky na ľubovol. spôsob
čerstvá uhorka

Ako na to:

 Lososa naporciujeme a do kože urobíme zo tri zárezy ostrým nožom. Potom každú porciu ocitrónujeme, osolíme a okoreníme. Rybku vložíme do chladničky marinovať, kým príde jej čas.

Pokrájame na kocky slaninku a vložíme ju do panvice s 1 PL oleja, necháme ju pražiť a potom pridáme pór pokrájaný na pásiky alebo na kolieska, veď z toho sa nestrieľa. Pór so slaninkou trocha orestujeme a pridáme cesnak pokrájaný na plátky, zasa trocha porestujeme a pridáme soľ a korenie, ktoré sme použili na rybku. Podlejeme trochou vody a chvľu miešame. Keď je pórik zmäknutý, zalejeme asi polovicou (alebo aj celou) šľahačkovej smotany a necháme chvíľu voľne redukovať. Po asi minútke odstavíme, dochutíme petržlenovou vňaťou a citrónovou šťavou, priznám sa, že ja som pridala pred dokončením aj trocha podravky bezglutamanovej. 

Rozpálime grilovaciu panvicu alebo gril, plochu potrieme kúskom masla a odkvapkanú rybku krátko poopekáme zo všetkých strán. Len celkom krátko - najviac 5 minút. 

Lososa servírujeme v omáčke a nesmie chýbať čerstvá uhorka; nie uhorkový šalát, len čistá uhorka... lebo hróozne dobre k tomu celému pasuje. Ja zvyknem uhorku pokrájať na také klátiky, paličky, ale teraz nebol čas a  kolieska sú tvarom snáď tiež vyhovujúce :-)


 Omáčku by som odporučila aj na cestoviny. Určite by sa k nim hodila. Je úplne jednoduchá, rýchla a mala šmrnc. Takže ja ju k tým cestovinám niekedy vyskúšam :-)


   

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

perfektny recept hlavne ta omacka, odkedy som to prvykrat skusil na tento sposob uz to nerobim inak:)

nigina povedal(a)...

Ahoj anonym :-) Teším sa, že Ti chutila omáčka s lososom. Tiež mi veľmi chutí celá táto kombinácia, je to jemne pikantné a svieže. Vďaka za návštevu i za komentár :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...