pondelok 12. mája 2014

Trené kakaové rezy s nutelou a banánom

     Dajú sa pripraviť pomerne rýchlo a jednoducho, pokiaľ nechcete zákusok s nejakým vareným zložitým krémom. Ja som ich tentokrát natrela vrstvou nutely, džemom a medzi tieto vrstvy som naukladala kolieska banánu. Možno by nebolo zlé uložiť banány len pozdĺžne prekrojené, aby sa kolieska nešmýkali spomedzi vrstiev von. (Ale po ich spätnom zatlačení a dlhšom zaťažení poslúchajú aj kolieska).
Na ozdobenie som použila šľahačku v spreji, ale to nie je práve najlepšia voľba. Nedrží tvar a rozteká sa.
To len pre upozornenie na vyvarovanie sa rovnakých chýb v budúcnosti a keď už sa teda učím na vlastných chybách. Inak boli rezy veľmi dobré a vhodné aj pre ľudí, ktorí si občas cítia žlčník, keďže nie sú mastné.
Moja mama také veci nesmie, ale napadlo mi, že by nebolo odveci skúsiť  prerobiť recept s iným cukrom, čiže diabetickú verziu.
     Ak má niekto nápad, prosím poradiť.


Čo na to:

cesto:
4 žĺtky
100 g práškového cukru
140 g masla
100 g kryštálového cukru
štipka soli
6 bielkov
200 g polohrubej múky
2 a 1/2 PL kakaa
1/2 PDP
1/2 čL sódy bikarbóny
8 PL mlieka
4 PL rumu

krém:
nutela
banány
malinový džem

poleva:
čokoláda na varenie
trocha Cery

Ako na to:

Žĺtky a práškový cukor dáme šľahať na stredné obrátky, neskôr pridáme na kocky pokrájané zmäknuté maslo a zvýšime obrátky, aby vznikol krásny hustý krém. 
Bielky šľaháme so štipkou soli, postupne začneme pridávať kryštálový cukor a vyšľaháme úplne dotuha. 
Do žĺtkovej hmoty prilejeme mlieko a rum, zamiešame a pridáme preosiatu múku zmiešanú s kakaom a PDP a sódou. Vmiešavame varechou a pritom pridávame po častiach bielkový sneh. 
Cesto vylejeme na plech s PNP, uhladíme a dáme piecť do vyhriatej rúry 170°C, pečieme tak, aby sa  okraje oddeľovali od papiera, resp. konrolujeme pomocou špajdle. Nevšimla som si presne čas, ale cesto bolo vo vyhriatej rúre dosť rýchlo upečené.Mohlo tam byť max. tak 15 minút a možno aj trocha kratšie.

Upečené cesto necháme vychladnúť v miestnosti.

Cesto prerežeme pozdĺžne na dve polovice. Jednu polovicu natrieme primeranou vrstvou nutely a na ňu poukladáme kolieska banánov. 
Druhú polovicu cesta natrieme malinovým džemom (alebo iným)
 a priklopíme na banánovú vrstvu. 
Celú túto "skladačku" zaťažíme a dáme do chladu. 

Pripravíme si čokopolevu podľa svojich zvyklostí a polejeme stuhnuté rezy. Ozdobíme podľa možností. Ja som použila rastlinnú šľahačku v spreji, a to veru nebola dobrá voľba, pretože pri izbovej teplote sa začala roztekať, pena spľasla a ja som si dosť neskoro spomenula, že som o tejto veci aj niečo počula.. dáke varovanie pred použitím sprejovej.
Tu je vidno, ako sa začala tá sprejovka uvolňovať v miestnosti :-(

No a po krátkom čase státia na tanieri úplne stráca tvar :-(  Síce to pokazilo náladu iba mne, ale aj tak

ju už nikdy nechcem vidieť.

2 komentáre:

Sabuliatko povedal(a)...

A ja už viem, čo pečiem v nedeľu pre návštevu :)

nigina povedal(a)...

:-) Budem veľmi rada, ak ho vyskúšaš. Je to taký príjemný jednoduchší múčnik k popoludňajšej káve :-) Tak nech sa ti vydarí :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...