pondelok 4. augusta 2014

Tekvicovo - zemiakové placky

     Tieto placky u nás robieva manžel, ja mu túto činnosť s radosťou prenechávam a on sa potom naparuje, keď dostane pochvalu. 
Dnes sme spolu chystali večeru a uprostred strúhania tekvice musel odrazu odísť, takže okrem iného som placky musela urobiť ja. No a ako je známe, keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Takže moje placky boli dosť iné ako tie jeho. A on sa ich nevedel dojesť, jedol ich ako prílohu a neskôr si ešte zo zvyšnej zmesi dorábal placy len tak samotné.
     Takže aby sme na ne nezabudli a keby chcel aj niekto iný, môže vyskúšať tiež :-)


Čo na to:

3 veľké zemiaky
1/2 malej tekvice
1 červená cibuľa (alebo biela)
4 - 5 strúčikov cesnaku
6 PL hladkej múky
100 g strúhaného údeného syra
 1 čL majoránky
 1 čL mletej červenej papriky
1/2 čL mletého čierneho korenia
2 čL soli
1/2 čL mletej rasce
1 vajíčko
1 bielok
cesnak medvedí (čerstvý al. mrazený)
olej na pečenie placiek

Ako na to:

Zemiaky postrúhame na strúhadle s väčšími očkami a rovnako aj tekvicu. Zmes necháme chvíľu postáť a potom zlejeme uvolnenú šťavu. 
Pridáme pár lyžíc múky, vajíčko, bielok, postrúhaný syr, nadrobno posekanú cibuľu, cesnak a koreniny. Dobre premiešame a podľa úvahy pridávame ešte múku. Ja som dala 6 kopcovitých lyžíc. 
Na palacinkovej panvici rozpálime 1 - 2 PL oleja a kladieme doň zmes , ktorú lyžicou roztiahneme a zvrchu vyhladíme, aby placky neboli hrubé príp. nerovnomerné. Vypečieme ich po obidvoch stranách dozlatista.
Môžeme ich podávať ako samostatné jedlo alebo ako prílohu k mäsitým pokrmom so šťavou. 



Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...