sobota 13. júla 2013

Biga pokec

   Zákon schválnosti funguje 100% -ne. Minul sa nám chlieb aj pečivo. Záchrana prišla v podobe zabudnutých zmrazených žemličiek, ktoré som robila pred dvoma týždňami.
Tak som po večeri zobrala "fidlátka" a zarábala som staré cesto, aby som dnes mohla upiecť bagety alebo žemle. No a ako obvykle som ho dala do chladničky v takej väčšej MW krabici, ktorá tesní jak šľak, vždy mám problém ju zatvoriť či otvoriť.
Neskôr som len tak browsovala po nette a bác ho... našla som nejakú neznámu stránku v angličtine s receptami na rôzne talianske úžasnosti. Ako piekli kedysi v Taliansku chleby? No paráááda a koľko bolo vydaných kníh na tieto témy? Nespočítateľné! A u nás? Keď vydajú dáku dobrú knihu o chleboch a pekárine, tak je zanedlho "vťahu" a ja sa o nej dozviem až post festum! Ešte že máme ten internet.
Takže som sa dočítala o bige! V momente som bola nabudená, že to skúsim... no spomenula som si na to práve zarobené staré cesto... ešte len také bábätko :-DDD No tak som si povedala, že bigu zatiaľ nechám tak a keď miniem staré cesto, skúsim bigu.
Asi som o tom dosť premýšľala pred spaním, lebo sa mi s tou bigou snívalo. Skombinovalo sa mi to trápne samozrejme s rozprávkou, kde Werich s Burianom chystali těsto na lívance :-) a překynulo jim krapet :-) .
Vstala som z postele a išla som do kuchyne pozrieť ... no nemala som plnú chladničku cesta ako vo sne, ale  tá potvora bábätko-staré cesto už veru vyliezlo z tej ťažko otvoriteľnej MW krabice a razilo si cestu niekam ďalej. Taká preľaknutá a oťapená zo sna som o druhej ráno prendávala to cesto do inej krabice.

No a ďalšíkrát ma dnes chcelo to cesto vytočiť, keď začalo blbnúť a nadvihovať veko DP o 15 minút skôr ako mal skončiť jeho program. Nemala som čas ho kontrolovať, lebo som finišovala s obedom. A keď mi odrazu padol zrak na DP, znova som si spomenula na sen. Pekáreň zababraná jak fras.
No tak díky, bábätko! 

   Takže BIGA - je v podstate štartér, niečo podobné ako STARÉ CESTO (to bábätko), v ktorom prebehla akási fermentácia, kvasný proces a po jeho pridaní k zarábanému cestu skvalitní biochemické pochody pri kysnutí a pomôže nám vytvoriť kvalitnejší pekárenský produkt. No a na to vám dám krk, že je to tak. Veď som to X-krát odskúšala. Také a hentaké žemle, potom ešte tamtie skúsiť, či nebudú lepšie... s tým som skončila.
Najlepším potvrdením správnosti tohto rozhodnutia je aj to, že mi doma povedali, zostaňme už pri  týchto pečivách...  lepšie už nemusia byť :-))
Tú bigu a pečenie s ňou vyskúšam, veď to je skoro akoby taká  sestra starého cesta  :-) tak to nebude veľmi iné...

   Trocha som si tu pokecala, recept na bigu postnem, keď ju vyskúšam... aby som nebola za tlčhubu :-)
   Pozdravujem :-)

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...