utorok 9. júla 2013

Vynikajúce kurča (recept od Alije)

   Tento recept je jednoduchý a super... Ak urobíte kurča týmto spôsobom, budete mať fantastickú papenu na obed. Naozaj názov receptu neklame. 
Alije mu dala tento názov nie preto, že je to recept jej maminky, ale preto, že kuriatko je vynikajúce. 
Ale ako všetko na svete, aj táto dobrota má svoju tienistú stránku :-( a tou sú kalórie. Keď som kuracinku takto urobila prvýkrát, bola som taká zvedavá, normálka som si naložila a okamžite som sa stala závislá :-) No a odvtedy, kedykoľvek mám robiť kura, ako prvé mi príde na um práve toto vynikajúce Alijinej maminy. Lenže naozaj sa nedá robiť často, človek sa nemôže stále strážiť a ovládať :-) 
  

Čo na to:

1 kurča alebo len kuracie stehná
3 PL hladkej muky
1 čL vegety
1 čL soli
1 čL červenej papriky
mleté čierne korenie (mčk)
2 strúčiky cesnaku
štipka kari
1 šľahačková smotana
100g eidamu
1 cibuľa
maslo na vymastenie pekáča

Ako na to:


Kuracie stehná umyjeme a odkožíme ich. Možno že milovníci chrumkavej kuracej kožičky si nedokážu predstaviť papkanie kuriatka bez kože, ale verte, vyplatí sa to :-). (Tie kožtičky si pokrájajte a urobte si z nich židovské oškvarky :-D.... Pán Cuketka na svojom blogu tiež horlí za takéto oškvarky a kurací tuk :-).

Pripravíme si ochutenú múku na obaľovanie.... V hlbokom tanieri zmiešame múku, soľ, vegetu, červenú papriku, mčk, kari a nakrájaný cesnak.

Stehná obalíme v tejto múčnej zmesi a poukladáme do vymaslovaného pekáča. 


 Posypeme ešte cibuľou pokrájanou na mesiačiky a hrubo nastrúhaným syrom.


Všetko polejeme šľahačkovou smotanou a dáme do trúby vyhriatej na 200 °C a pečieme 75 minút, čiže hodinu a štvrť dozlatista. Ten čas je overený, tak odporúčam dodržať. Musí tam byť tá dokonalá šťavička :-)

 Raz som nechala trocha dlhšie, ale už to nebolo to ...



No a milovníci chrumkavej kožičky neprídu skrátka...chrumkavosť tu je garantovaná vopred :-DDD


 No tak ak si nestrážite energetickú hodnotu svojho jediva :-) urobte toto vynikajúce kuriatko. Fakt je vynikajúce. Ja som skúšala aj so smotanou na varenie. Dobré, ale predsa len to neni vončo :-)
Ak si strážite, tak to radšej ani nerobte... lebo sa neustrážite :-)


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...