pondelok 22. júla 2013

Domáca paštéta


   Túto paštétu som teraz robila prvýkrát, ale už sme ju degustovali. Má vynikajúcu arómu, chuť výbornú, len mi vadí na nej akási zrnitosť. Myslím, že to je pečienkou a málo sme to mixli. Manžel to celé zomlel na mäsovom mlynčeku len raz (ale malo sa dva razy), lebo mu to bolo protivné :-)  Myslela som, že mixér tomu pomôže, že to celé napraví. Stalo sa, ale len čiastočne. Mixovať som mala dlhšie a tiež som mala dať viac smotany, paštéta je dosť hustá.  No tak nabudúce ... Ale stojí za to. Chuť cibule dodá cibuľa :-DDD čerstvá, pokrájaná...


Čo na to: 

0,5 kg bravčovej pečene
1,0 kg tučného mäsa (očisteného) alebo slanina + mäso (1:1)
6 strúčikov cesnaku
mčk, majoránka,
provensálske, bazalka
soľ, strúhaný muškátový oriešok  (toho len 1/4 čL)
5 vajec
1 - 1,5 dl sladkej smotany (buď šľahačková alebo na varenie)

Ako na to:

   Pečeň očistíme a pokrájame na stredne veľké kúsky, vhodíme do vriacej vody a obvaríme cca 5 minút. Vyberieme na tanier a necháme ju chladnúť.
Očistíme tučné mäso od šliach a chrupaviek, pokrájame ho na stredne veľké kúsky.
Vychladnutú pečienku spolu so surovým slaninovým mäsom 2 x pomelieme na mäsovom mlynčeku (najemno).
   Do zmesi prelisujeme cesnak, pridáme primerané množstvo korenín a soli (ako keď robíme fašírky), vajcia a pridáme smotanu, aby zmes nebola veľmi hustá. 
Tyčovým mixérom ešte riadne premixneme a chvíľu ešte ručne premiešavame, pre istotu i viackrát, hlavne, keď zmes dochucujeme. Zmes je hustá, môžeme dať smotany viac...
   V recepte bola i hladká múka (3 PL), ale ja som ju nedala, lebo som sa bála, že sa paštéta pokazí.
Zmes necháme postáť cca 1 - 2 hodiny v chladničke a zatiaľ si pripravíme poháre na zaváranie.

   Poháre i viečka dobre poumývame a necháme oschnúť. Odstátu zmes naberáme lyžicou a plníme do pohárov - nie doplna, len trocha viac ako do 3/4 objemu pohára. Okraje pohárov obídeme servítkou a zaviečkujeme. Sterilizujeme pri 100°C 60 - 70 minút.



Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...